چاپ سررسید 99

اطلاعات مرتبط با چاپ سررسید 99

چاپ سررسید 99

اطلاعات مرتبط با چاپ سررسید 99

چاپگر تصعید رنگ

شنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۸، ۰۷:۰۰ ب.ظ

چاپگر تصعیدیچاپگر تصعید رنگ ( دای ساب ) چاپگر رایانه‌ای است که از گرما برای انتقال رنگ بر روی صفحهٔ چاپ از جنس پلاستیک، کاغذ چاپگر، کاغذ پوستر یا پارچه استفاده می‌کند. فرایند چاپ معمولاً به صورت قرار دادن یک رنگ در هر بار با استفاده از یک نوار یا ریبون با صفحات رنگی بر روی آن انجام می‌پذیرد.در چاپ سررسید کمتر از این نوع چاپگر استفاده می شود.

چاپگرهای تصعیدی از رنگ‌های سی ام وای او استفاده می‌کنند که با رنگ‌های سی ام وای کی تفاوت دارند . در این چاپگرها رنگ مشکی به خاطر شفافیت عکس پس از روکش کاری حذف شده‌است. روکش ذکر شده لایه نازکی است که عکس چاپ شده را از خطر رنگ پریدگی در زیر نور ماوراء بنفش و در هوای آزاد مصون می‌دارد و در عین حال عکس را ضد آب می‌سازد. اغلب چاپگرهای تصعیدی به منظور چاپ عکس طراحی و ساخته شده‌اند.

تصعید زمانی روی می‌دهد که یک ماده از حالت جامد مستقیماً و بدون عبور از حالت مایع به گاز تبدیل می‌گردد که نمونه بسیارآشنای آن عملکرد یخ خشک ( دی اکسید کربن جامد ) است که با قرار گرفتن در دمای محیط به صورت گاز در می‌آید. در یک چاپگر تصعیدی رنگ حرارت داده می‌شود تا به حالت گاز تبدیل شده و سپس در این لحظه بر روی سطح چاپ افشانده می‌شود. رنگ قبل از عملیات چاپ بر روی یک نوار سلفونی که لایه ایست پلاستیکی با بنیان سلولزی ذخیره شده‌است. این نوار از سه صفحه رنگی مجزا ( سیان، مجنتا، و زرد ) و یک صفحه روشن تشکیل شده‌است که حاوی موادی جهت روکش کاری نهایی عکس است. هر صفحه رنگی به اندازه کاغذی است که بر روی آن چاپ می‌گردد، برای مثال یک چاپگر تصعیدی ۱۵*۱۰ دارای چهار صفحه ۱۵*۱۰ است. در طول چرخه چاپ، غلطک‌های چاپگر کاغذ و یکی از صفحات رنگی را به‌طور همزمان بر روی هد چاپ گرمایی که عرض آن هم اندازه بعد کوچکتر کاغذ چاپ است به حرکت در می‌آورند. مؤلفه‌های ریز گرمایی بر روی هد چاپ دما را به سرعت تغییر می‌دهند و اندازه‌های متفاوت رنگ را بر اساس مقدار حرارت ایجاد شده بر روی کاغذ انتقال می‌دهند. پس ازاینکه چاپگر پوشش یک رنگ رابه پایان می‌رساند، نوار بر روی صفحه رنگ بعدی می‌چرخد و کاغذ را اندکی از محدوده چاپ خارج می‌سازد تا برای چاپ رنگ بعدی آماده شود. کل این فرایند برای چهار بار تکرار می‌شود، سه دفعه اول سه رنگ را بر روی کاغذ چاپ می‌کند و عکس کامل می‌شود . در مرحله آخر لایه روکش بر روی این سه لایه کشیده می‌شود. این لایه رنگ را در برابر تصعید دوباره به هنگام قرارگیری در محیط گرم حفاظت می‌کند.برای اطلاع از قیمت سررسید و انواع چاپ برروی لینک کلیک نمایید.

منبع: ویکی پدیا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۲۰
مهتا میری

نظرات  (۲)

سلام و خسته نباشید .وبلاگ زیبا و خوبی دارید.اگر مایل به تبادل لینک هستید خوشحال میشم با سایت روبکا تبادل لینک(پیوندهای روزانه) داشته باشید با این کار به مدت کمی بازدید شما افزایش پیدا میکنه.منتظرتونم حتما بهم سر بزنید

سلام عالی بود ممنون از شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی