چاپ سررسید 99

اطلاعات مرتبط با چاپ سررسید 99

چاپ سررسید 99

اطلاعات مرتبط با چاپ سررسید 99

کاهش یا افزایش نرخ کاغذ

شنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۰۰ ق.ظ

قیمت کاغذغلامرضا شجاع دلیل اصلی کاهش قیمت کاغذ را آزاد شدن آن دانست و گفت: وقتی انحصار و محدودیت و امضای طلایی باشد، رانت و فساد ایجاد می کند از زمانی که نرخ کاغذ تومانی4200 نیست، قیمت کاغذ نیز کاهش یافت.
برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت و گو با موضوع کاهش 30 درصدی قیمت کاغذ و با تماس تلفنی با غلامرضا شجاع نماینده مصرف کنندگان کاغذ استان های کشور و حسین عابدینی ناشر به روی آنتن رفت.
غلامرضا شجاع دلیل اصلی کاهش قیمت کاغذ را آزاد شدن آن دانست و گفت: وقتی انحصار و محدودیت و امضای طلایی باشد، رانت و فساد ایجاد می کند از زمانی که دولت نرخ کاغذ را آزاد کرد، و با نرخ 4200 نیست، قیمت کاغذ نیز کاهش یافت.با توجه به این نوسانات محصولات کاغذی هم مانند کتب،سررسید 99 ... دارای قیمت حبابی هستند.
وی افزود: اگر دولت آن 80 هزار تنی را هم که برای مطبوعات و ناشران تخصیص داده، آزاد کند، با کاهش قیمت مواجه خواهیم شد.
نماینده مصرف کنندگان کاغذ استان های کشور اعلام کرد: ما آمادگی کاهش 10 درصدی دیگر کاغذ را داریم و می توان 30 هزار تومان کم کرد و تجار ما به گران فروشی رضایت نخواهند داد.
وی متکر شد: حبابی که به وجود آمده بود در ارتباط با محدودیت های شدیدی بود که برخی کاغذهای خود را احتکار کردند.
در ادامه حسین عابدینی ضمن تائید سخنان شجاعی گفت: در دو الی سه ماهه اخیر تقاضای کاغذ نیز کم شده است و این نیز دلیلی بر ارزان شدن جزئی کاغذ بود.
وی با اشاره به اینکه هنوز قیمت کاغذ حباب دارد، اظهار کرد: قیمت جهانی کاغذ در حدود کیلویی یک دلار است و با هزینه های حمل و سودی که وارد کننده دارد حدود یک دلار و 20 سنت قیمت گذاری می شود که با در نظر گرفتن قیمت دلار که کاهش داشته حدودا 60 الی 70 هزار تومان قیمت کاغذ در داخل کشور حباب دارد.
این ناشر با اشاره به اختصاص ارز دولتی به کاغذ متذکر شد: وقتی که کاغذ با ارز 4200 تومانی به دست ناشر می رسید برخی چاپ نمی کردند و قیمت گذاریشان را بر اساس قیمت آزاد عرضه می کردند. ناشر هر توجیهی که داشت، توزیع کتاب برایشان سودی نداشت و مجبور بودند کاغذ را در بازار آزاد عرضه کنند. برای اطلاع از قیمت چاپ سررسید برروی لینک کلیک نمایید.

منبع: مرکز اطلاعات کاغذ ایران

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۱۱
مهتا میری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی