چاپ سررسید 99

اطلاعات مرتبط با چاپ سررسید 99

چاپ سررسید 99

اطلاعات مرتبط با چاپ سررسید 99

تدوین سرفصل‌های رشته «بسته‌بندی سلولزی»

پنجشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۰۰ ق.ظ

تدوین سرفصل‌های رشته «بسته‌بندی سلولزی»رئیس دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات از برنامه‌ریزی برای تدوین سرفصل‌های مقطع کارشناسی ارشد رشته بین رشته‌ای «بسته‌بندی سلولزی» توسط دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات برای اولین بار در کشور خبر داد. از آنجایی که در ایران ضعف هم در حرفه چاپ ال میخواهد تولید سالنامه باشد یا چاپ سررسید اختصاصی نیاز به حضور یک جایگاه اکادمیک بسیار حیاتی است.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، دکتر امیر هومن حمصی با اعلام این خبر گفت: رشته بین رشته‌ای «بسته‌بندی سلولزی» تلفیقی از رشته‌های مهندسی صنایع چوب و کاغذ (صنایع سلولزی)، و رشته های مختلف علوم و مهندسی است که قرار است تدوین سرفصل‌های مقطع کارشناسی ارشد این رشته با همکاری انجمن علمی بسته‌بندی صورت گیرد.

وی درباره اهمیت راه‌اندازی این رشته دانشگاهی گفت: بسته بندی های پلاستیکی بر پایه پلیمرهای مصنوعی یکی از معضلات زیست محیطی است که امروز در کلیه صنایع وجود دارد. به دلیل اینکه پلیمرهای مصنوعی در طبیعت تجزیه نمی شود و معدوم کردن بسته بندی های بر پایه پلیمرهای مصنوعی (مانند پلاستیک)، علاوه بر اینکه محیط زیست را بسیار آلوده می کند، بسیار هزینه بر نیز است.

استاد تمام دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به روند رو به رشد صنایع مصرفی، نیاز است در خصوص جایگزین کردن این نوع بسته بندی با نوع دیگر بسته بندی که قابلیت تجزیه شدن داشته باشد، برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

دکتر حمصی افزود: یکی از بهترین انواع بسته بندی در دنیا که در کشورهای توسعه یافته در حال اجرایی شدن است، بسته بندی از نوع مواد لیگنو سلولزی (استفاده از انواع کاغذ و مقوا) است. حسن استفاده از این مواد، این است که در طبیعت قابل تجزیه هستند و همچنین در شرایط ویژه در کارخانه های مربوطه قابل بازیافت هستند.

منبع: پاپنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۲۳
مهتا میری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی