چاپ سررسید 99

اطلاعات مرتبط با چاپ سررسید 99

چاپ سررسید 99

اطلاعات مرتبط با چاپ سررسید 99

اهمیت بسته بندی مواد غذایی منجمد

يكشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۸، ۰۳:۰۰ ب.ظ

بسته بندی کاربردهای بسیار گسترده در ابعاد مختلف یک محصول بعهده دارد و نقش بسته بندی تاثیر بزرگی بر گستره بازار و عرضه و تقاضا دارد.همین مسئه در چاپ سررسید و چاپ تقویم رومیزی فانتزی هم تاثیرگذار است.
آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، در این راستا نگاهی میکنیم به اهمیت و نقش بسته بندی در انجماد مواد غذایی؛ در حین انجماد ، بیشتر فرآورده های غذایی منجمد بسته به میزان رطوبت آنها تا ۹ درصد انبساط می یابند. بر این اساس مواد بسته بندی غذایی منجمد برای این تغییرات باید مستحکم و از انعطاف پذیری مناسبی بر خوردار باشند. انتخاب مواد بسته بندی مناسب برای انجماد کلید مؤثر بودن محصول است. نکات اساسی که باید هنگام بسته بندی مواد غذایی منجمد در نظر بگیرید:
بسته بندی باید امکان تحمل دمای بین صفر تا ۴۰ درجه را دارا باشد، همچنین از جذابیت تصویری مناسب برخوردار باشد، بسته بندی باید پایداری ، انجماد ، ذخیره سازی ، حمل و نقل و گاهی فشار تحت پخت را تحمل نماید، لبه های تیز (در صورت وجود) محصول غذایی منجمد را به خوبی بسته بندی کند.
گزینه های رایج برای بسته بندی مواد غذایی منجمد شامل قوطی ها، مقوا ، کاغذ پوشش دار و مواد پلاستیکی انعطاف پذیر و سفت است. سبزیجات تازه ، میوه ها و گوشت های پوشیده شده نیز از بسته های ساده کوچک استفاده می کنند.
اما بهترین مواد برای بسته بندی غذایی منجمد کدامند؟
فیلم پلی اتیلن (pe) می توانند درجه حرارت تا ۴۰ درجه را بدون کاهش کیفیت فیلم تحمل کنند. این محصول مقاومت مکانیکی خوبی در برابر سوراخ شد و آسیب دیدگی در حین حمل و نقل دارند. علاوه بر این ، فیلم های pe قابلیت چاپ پذیری خوبی دارند و می توانند برای محافظت بیشتر لایه بندی شوند.
انواع مختلف پلاستیک مانند hdpe ، ldpe ، پلی پروپیلن و غیره برای ساخت بسته بندی مواد غذایی منجمد استفاده می شود. این شامل بسته بندی های کوچک ، بسته بندی مستحکم و انعطاف پذیر ، همچنین در بعضی مواقع بسته بندی یکبار مصرف می شود. این پلاستیک مطلوب می تواند طیف گسترده ای از دما را تحمل کند و عایق بندی محصولات از محیط بیرونی را فراهم می کند.
پلی اتیلن ترفتالات ( bopet ) می تواند در برابر تغییر ناگهانی دما مقاومت کند. از این رو، به طور کلی برای استفاده جوش در کیسه یا مایکروویو ظروف محصول منجمدبکار گرفته می شود. همچنین بسته بندی مواد غذایی منجمد سفت و سخت نیز از مشتقات pet استفاده می کند.
مقوا و کاغذ چند لایه؛ این موارد معمولاً در محصولات fmcg مانند بستنی، آب میوه های تازه و غیره مشاهده می شود. اما این بسته بندی پس از خارج کردن محصول از فریزر ، عمر محدودی دارد.
قوطی های قلع، قوطی های قلع مواد سنتی بسته بندی مواد غذایی منجمد هستند. با این حال ، برندهای شناخته شده هنوز برای حفظ هویت نام تجاری خود از قوطی های قلع استفاده می کنند.


منبع: آژانس خبری چاپ و بسته بندی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۱۷
مهتا میری

نظرات  (۱)

۱۷ آذر ۹۸ ، ۱۵:۲۹ مصطفی کسعلی

سپاس...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی