چاپ سررسید 99

اطلاعات مرتبط با چاپ سررسید 99

چاپ سررسید 99

اطلاعات مرتبط با چاپ سررسید 99

تولید کیسه با کاغذ کرافت

پنجشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۸، ۰۹:۰۰ ق.ظ

کیسه های کرافتیاین نوع کاغذ، با اعمال شرایط و فرایند های ویژه جهت تحمل فشارهای کششی و جذب نیروی های ناشی از تنش انبساطی تولید میگردد.
به طور عمده جهت بسته بندی کالاهای پرحجم و عمدتا بصورت انباشت توده ای مورد استفاه قرار میگیرد.
کاغذی است که از خمیر تولید شده به روش کرافت با حداقل 80% خمیر سولفات تولید شده و از مقاومت به کشش بالا برخوردار بوده و در رنگهای قهوه ای و سفید تولید میشود. برای اطلاع از قیمت انواع کاغذ کرافت و خرید سررسید برروی لینک کلیک نمایید.
موارد مصرف:
بصورت خلاصه موارد مصرف این نوع کاغذ را میتوان در موارد ذیل فهرست نمود:
1- بسته بندی سیمان و سایر مصالح ساختمانی مشابه
2- مواد شیمیایی به صورت پودر یا گرانول
3- مواد غذایی (شکر،چای،آرد،برنج،قهوه،...)
4- انواع خوراک صنعتی دام و طیور
5- بسته بندی انواع کود شیمیایی ، بذر گیاهی
اصطلاحات و تعاریف :

جهت طولی کاغذ 1 MD
جهتی از کاغذ یا مقوا که مطابق با جهت حرکت طولی لایه تر بر روی ماشین تولید کاغذ و مقوا می باشد .
جهت عرضی کاغذ1 CD
جهتی از کاغذ ، که عمود بر جهت طولی آن می باشد.
جذب انرژی کششی 1 TEA
مقدار انرژی جذب شده در واحد سطح (طولX عرض آزمونه) در آزمون، کاغذ با مقوا تا هنگامی که تا حد گسیختگی مورد کشش قرار میگیرد.


فرایند ساخت کاغذ کششی – نیمه کششی:

سخت افزار فرایند ایجاد حالت کششی در کاغذ کرافت به طور معمول در بخش خشک کن ماشین کاغذ سازی نصب میگردد. بهترین عملکرد در قسمتی از سیستم تر میباشد که میزان رطوبت خمیر قرار گرفته برروی ماشین کاغذسازی در حدود 60 الی 65 درصد باشد.
با عبور لایه خمیر از میان سیلندر فشار با مکانیزم خاص و همچنین لایه متحرک تحتانی خمیر(رابر ماشین کاغذ سازی ) ،فشار و اصطکاک کنترل شده حاصله باعث ایجاد تنش سطحی در راستای حرکت ماشین کاغذ سازی میگردد.
زمانی که فشار سطحی پس از عبور مقطع کاغذ از میانه سیلندر اکستنسیبل ،قطع میگردد سطح خارجی کاغذ با تمایل به بازگشت به حالت اولیه خود ، خاصیت کششی در کاغذ را ایجاد مینماید.

میزان کشامد رابر از فرمول ذیل محاسبه میگردد.
Q=v.d
که در آن :
V= سرعت اولیه رابر بر حسب m/s
d=ضخامت رابر بر حسب m
همچنین محاسبه سرعت حرکت کاغذ در سیستم خشک کن ویژه بر اساس فرمول زیر قابل محاسبه میباشد.
S=k x q 1.238
که در آن:
q: زمان خشک شدن
K: فاکتور (=180)

برای حصول نتیجه مناسب در فرایند کرپینگ ،سیلندر خشک کن باید حرارتی حدود 115 الی 127 درجه داشته باشد.بدین منظور بخار با فشار 3.5 بار و درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد داخل سیلندر خشک کن ویژه پاسخگو میباشد.
لازم به ذکر است جهت اثر بخشی مناسب افزودنی های سطحی همچون شیرابه silicone دمای سطحی کاغذ در یونیت کلوپک باید در حدود 127 درجه سانتیگراد حفظ گردد.
لازم به ذکر است با توجه به پیچیدگی مفاهیم فیزیکی/شیمیایی موثر بر روند ایجاد خاصیت کششی در کاغذ ،مطالب فوق صرفا شمای مختصری از این تکنیک میباشد.
علاوه بر فرایند فیزیکی فوق ، سایر افزودنی های شیمیایی در خمیر کاغذ و همچنین سایزینگ سطحی در ایجاد این توانمندی و خصوصیات فیزیکی موثر میباشد. سایر مشخصه های مورد نیاز جهت تولید کاغذ نیمه کششی یا کششی همچون stiffness ،Tensile ، TEA و سایر مشخصه های فنی توسط همین مواد شیمیایی ایجاد و تقویت میگردد.
بدیهی است با توجه به مطالب فوق الذکر، سرعت ماشین کاغذ سازی ،حرارت سیلندر ،ضخامت رابر،رطوبت خمیر قرار گرفته برروی سیستم ، فشار سیلندر ویژه و دوز مصرف مواد شیمیایی بر کیفیت نهایی ،خصوصا درجه مشخصات و ویژگیهای موسوم به کششی بودن کاغذ، بسیار موثر میباشد.
کاغذ بدست آمده با درنظر گرفتن شرایط مذکور به طور قابل توجه ای از سایر کاغذ های تولید شده در روش کرافت دارای مشخصات کشامد در جهت MD و CD میباشد.

امروزه با توجه به گستردگی موارد مصرف کاغذ sack kraft و همچنین خاصیت طبیعی و تجزیه پذیر بودن این محصول ،اکثر کشور ها قوانین سخت گیرانه ای جهت جلوگیری از مصرف پاکت های پلاستیکی (PP) اعمال نموده اند.
باتوجه به امکان بهره گیری از گیاهان زود رشد - مورد مصرف در صنایع خمیرسازی- ، ایراد وارده از سوی مدافعین بهره گیری از پاکت های پلاستیکی در خصوص مصرف منابع زیست محیطی را براحتی میتوان پاسخ داد.
همچنین با توجه به عدم تاثیر شیمیایی/ فیزیکی برروی مواد غذایی همچون چای ،برنج ،قهوه و آرد ،کاغذ طبیعی ترین ماده بسته بندی برای محصولات مذکور شناخته شده است.
لازم به ذکر است به دلایل فنی و زیست محیطی استفاده از پاکت های پلاستیکی قابل توصیه نمیباشد.هرچند پاکتهای پلاستیکی نیز دارای نقاط قوت متعددی میباشند ،لیکن در صورت رعایت استاندارهای تدوین شده در موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در خصوص پاکت کاغذی ، براحتی میتوان کلیه نیازهای فنی در خصوص بسته بندی انواع مصالح ساختمانی پودری همچون سیمان و گچ را پوشش داد.
هرچند بحث پیرامون باید ها و نباید ها و نقاط ضعف و قوت در خصوص بکارگیری کیسه های پلاستیکی از حوصله این بحث خارج میباشد ،اما با در نظر گرفتن توقف سیکل بازیافت PP بکاررفته در کیسه های پلاستیکی سیمان در مرحله اول (بلافاصله پس از مصرف) و ضایعات زیست محیطی به جا مانده و نیز با عنایت به ارزش مواد پتروشیمی به کار رفته ،گسترش کاربرد کاغذ در بسته بندی پاکتی به عنوان نگرشی درخور توجه، قابل تامل میباشد.
با در نظر گرفتن رشد بسیار قابل توجه صنعت سیمان در کشور ،خصوصا در 5 سال گذشته ،و دورنمای این صنعت و صنعت ساختمان ،توجه بیشتر به برنامه ریزی صحیح در تعریف منابع مصرف و مواد اولیه قابل استفاده در بسته بندی سیمان بسیار حائز اهمیت میباشد.برای اطلاع از نحو تولید سررسید و کاعذهای کرافت برروی لینک کلیک نمایید.

منبع: مرکز اطلاعات کاغذ ایران

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۱۸
مهتا میری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی