چاپ سررسید 99

اطلاعات مرتبط با چاپ سررسید 99

چاپ سررسید 99

اطلاعات مرتبط با چاپ سررسید 99

۶۳ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

 چنانچه یک محصول با کیفیت دارید، یک بسته بندی با رعایت اصول برندینک و بازاریابی می تواند تاثیر بسیار بالایی در موفقیت کالای شما داشته باشد.امروزه با استفاده از بسته بندی میتوان در این امر مهم موفق شد،به طوریکه برای هر محصول مانند خودکار سررسید99 و... میتوان بسته بندی انتخاب کرد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ،همیشه برایم سوال بوده است که چرا اکثر تولید کنندگان برای تمامی قسمت های تولید هزینه می کنند اما برای مهمترین قسمت یعنی بسته بندی کالای خود اهمیت زیادی قائل نمی شوند و یا از مشاوران حرفه ای این امر استفاده نمی کنند و بیشتر نظر خود را به عنوان نتیجه نهایی در نظر می گیرند؟و فرصت حضوری پررنگ در بازار و فروش بیشتر را این چنین ساده از دست می دهند.

شاید تولید کنندگان عزیز دید درستی از قدرت هویت بصری بسته بندی ندارند. بدین منظور در این مقاله کوتاه اما مفید، یکی از نمونه های موفق بسته بندی را که با رعایت اصول برندیگ و بازاریابی محصولات خود را به بازار ارائه نموده و موفقیت بالایی را بدست آورده است، بررسی می کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۸ ، ۱۹:۰۰
مهتا میری

 سمینار کسب و کار چاپدومین سمینار یک روزه کسب‌و‌کار چاپ همراه با پنل تخصصی تبلیغات و بازاریابی مدرن، ۲۹ مهرماه در روز ملی صادرات از سوی اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ برگزار خواهد شد.

 به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران،امیرهومن محمدی، دبیر اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ در گفت‌و‌گو با ایبنا با بیان اینکه برگزاری سمینارهای تخصصی به دنبال تداوم برنامه‌های آموزشی این اتحادیه است، گفت: به دنبال سیاست‌گذاری هیات مدیره در راستای اجرای دوره‌های آموزشی استفاده از استراتژی‌ها و ابزارهای کارآمد برای رونق تولید ملی، همچنین افزایش توان صادراتی صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران، دوره‌های آموزشی متنوعی پیش‌بینی شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۸ ، ۱۴:۰۰
مهتا میری

مصرف بی رویه کاغذ در صنعت چاپ مانند نشر کتاب،چاپ سررسید و...محققان را برآن داشته که برای جلوگیری از قطع درختان با استفاده از علم و تکنولوژی رو به تولید کاغذهایی کنند که از قطع درختان بدست نمیایید.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، علی کاظمی تبریزی، دانشجوی دکتری صنایع چوب و کاغذ که به همراه فرهاد زینلی و سید وحید اتقیاء موفق به ثبت اختراع این طرح شده در خصوص اهمیت استفاده از پسماندها و ضایعات کشاورزی در تولید محصولاتی مثل کاغذ گفت: سطح کل جنگل‌های ایران، طبق آمار ارائه شده توسط فائو در گزارش وضعیت جنگل‌های جهان در سال ۲۰۰۷، ۱۴,۲ میلیون هکتار است که در حدود ۶.۸ درصد از سطح کل جهان را می­‌پوشاند. در مجموع مساحت جنگل­‌های ایران حدود ۰.۲۸ درصد از جنگل­‌های جهان را تشکیل می‌­دهد.

وی افزود: طبق آمارهای موجود در خلال چند دهه گذشته، جنگل‌های کشور از حدود ۱۸ میلیون هکتار به ۱۴,۲ میلیون هکتار و سطح جنگل‌های شمال نیز از حدود ۳.۴ به ۱.۹ میلیون هکتار کاهش یافته است. ایران در بین ۵۶ کشور دارای جنگل در جهان، مقام ۴۵ را دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۸ ، ۰۹:۲۹
مهتا میری

چاپ فلکسوچسبندگی
خشک شدن مرکب روی سطح چاپی به دو صورت امکان‌پذیر است: مکانیکی و شیمیایی. چسبندگی مکانیکی موقعی واقع می‌شود که مرکب حفره‌ها و شکاف‌های سطح فیلم چاپی را پر کند . مرکب درون حفره‌ها روان‌شده و چسبندگی با سطح چاپی را ایجاد می کند. هنگام چاپ روی سطوح خیلی زبر و ناهموار مثل کاغذ و مقوا، چسبندگی مکانیکی میسر است.
در عین حال، سطح خیلی صاف فیلم‌ها جای زیادی برای چسبندگی مکانیکی ندارند. میزان چسبندگی مکانیکی وقتی از مواد پرزدار به غیر پرزدار می‌رویم به شدت کاهش می‌یابد. چسبندگی شیمیایی می‌تواند واکنشی میان اجزای شیمیایی روی سطح چاپی و مرکب باشد. با این حال، بیشتر مرکب های مورد استفاده روی فیلم‌ها واکنشی نیستند. بنابر این، چسبندگی شیمیایی که در اینجا به آن اشاره می‌شود، مبتنی بر اثر متقابل ضعیف الکتریکی سطح چاپی و مرکب است.نام این پدیده نیروهای واندر والس است. این نیروها را می توان با مغناطیس‌های ضعیف کوچکی که بین سطح چاپی و مرکب همدیگر را جذب می‌کنند قیاس کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۸ ، ۱۹:۰۰
مهتا میری

چاپ فلکسوفلکسو مزیت‌های فراوانی نسبت به چاپ افست داراست، در ابتدا به دامنه رنگی گسترده از پایه حلالی، پایه آب و ... تا چاپ بروی انواع سطوح چاپی از قبیل فیلم‌های پلیمری، کاغذ و مقوا، فویل‌های فلزی (آلومینیومی) و ... در صنایع گونان می‌توان اشاره کرد. محصولات متداول چاپ شده با این شیوه مانند: روزنامه، جعبه‌ها مقوایی و فلوت دار، چاپ تقویم رومیزی بسته‌های منعطف مانند کیسه های خرید فروشگاهی، بسته بندی‌های بهداشتی و غذایی، لیبل‌های پشت چسبدار (انواع برچسب)، لیوان‌های کاغذی، پاکت‌های مختلف و کاغذ دیواری می‌باشند. در سال‌های اخیر حرکت و توسعه به سوی متریال‌های دو یا چندلایه و لمینیتی در این صنعت نیز بوده‌است. مرکب‌های فلکسو شبیه به مرکب‌های استفاده شده در چاپ روتوگراور است با گرانروی (ویسکوزیته) پایین و با مرکب‌های افست که خمیری (ویسکوزیته بالا) هستند متفاوت است. این گرانروی پایین باعث خشک شدن سریع، تولید بیشتر و در نهایت پایین آوردن هزینه‌های تولید می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۸ ، ۱۴:۰۰
مهتا میری

فلکسوچاپ روی فیلم چالش های خاص خودش را دارد. فیلم‌هایی که ‌‌‌‌‌‌‌‌معمولاً در چاپ بسته‌بندی استفاده می‌شوند، مثلاً پلی‌اولفین‌ها (پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن)، پلی‌آمید و پلی‌استر همگی خصوصیات فنی مشابهی دارند که در فرآیند چاپ و ویژگی‌های فیزیکی کارچاپی مانند چاپ سررسید موثر هستند.فیلم‌های اینگونه‌اند:
سطح غیر متخلخل آنها حلال‌ها یا هر یک از اجزای مرکب چاپ شده را جذب نمی‌کند.
سطح بی‌نهایت نرم و یکنواخت خلل و فرجی ندارد که اجزای تشکیل‌دهنده مرکب آن‌ها را پر کنند و چسبندگی مکانیکی را کاهش دهند.
انرژی سطحی خیلی کم معمولا فیلم‌های یونیزه نشده پلی‌اولفین انرژی سطحی کمتر از dyne/cm 30 دارند که مرکب خیلی دشوار بتواند سطح این فیلم ها را خیس کند.
خیلی منعطف و در مقایسه با سطوح کاغذی و مقوایی هنگام چاپ بسیار نرم هستند.
این خصوصیات منحصر به‌فرد موجب می‌شود فرمولاسیون مرکب روی فیلم‌ها خیلی چالش برانگیز و در فرآیند چاپ کتاب،سررسیدو چاپ تقویم رومیزی به صورت‌های مختلف تاثیر گذار باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۸ ، ۰۹:۱۶
مهتا میری

سیلک اسکرینچاپ سیلک اسکرین

چاپ سیلک اسکرین با نام دیگر «سری گرافی» شناخته شده است. این روش براساس تکثیر با استِنسیل صورت می گیرد که در آن از پارچه توری ظریف استفاده می شود چرا که در آن، سطح تکیه‌گاهی برای ورقه استنسیل قابل استفاده است. در این روش ورقه استنسیل را روی پارچه می چسبانند که بر روی کلافی محکم شده است. برای چاپ سیلک باید از مرکب های با ویسکوزیته بالا (غلیظ) استفاده شود که آن را با ابزاری با نام اسکویی‌جی (تیغه مانند) بر سطح استنسیل پخش می کنند. مرکب از بخش‌های نفوذپذیر توری به سطح دیگری در زیر کلاف می‌رسد. با این کار می توان نقش مورد نظر را با رنگ‌های مختلف بر روی سطوح مستوی یا غیر مستوی چاپ نمود. تصویر چاپ شده با این اسلوب اغلب دارای لبه‌های تیز می باشد. هنرمندان برای ایجاد کارهای هنری و بدیع از این روش استفاده می کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۸ ، ۱۹:۰۰
مهتا میری

چاپ سیلکدرباره چاپ سیلک و سیلک اسکرین

چاپ سیلک به روشی گفته می شود که در آن تور ابریشم بر روی قالب یا چهار چوب از جنس چوب یا فلز قرار می گیرد و با داروی ژلاتین حساس به نور، آغشته شده و بعد از نوردهی شسته می شود. بدین ترتیب عمل چاپ صورت می گیرد. چاپ سیلک از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و به همین دلیل کار در این زمینه، به سرمایه اندکی نیاز است که با وجود آن می توان کارگاه چاپ سیلک برای صنایع دستی راه اندازی نمود.چاپ سیلک برای چاپ سررسید و جلد آن استفاده میشود.

سیلک به منظور چاپ تصویر می باشد و از پارچه با توری با سوراخ‌های بسیار ریز استفاده می‌شود که نهایتا تصویر مورد نظر روی این توری منعکس می گردد و بخش‌هایی از تصویر که باید بی رنگ باشند، با ماده‌ای مسدود کننده مانند موم پوشیده می‌شود. اپراتور مرکب چاپ یا رنگ را با فشار کاردک یا غلتک به سطح چاپ شونده منتقل می‌نماید. رنگ یا مرکب تنها به بخش‌های مسدود نشده منتقل و تصویر روی آن ظاهر می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۸ ، ۱۴:۰۰
مهتا میری

لیتوگرافیفرایند لیتوگرافی، و زینک چیست؟

لیتو گرافی فرایندی است که در طی آن صفحه هایی فلزی از جنس آلومینیوم موسوم به زینک یا پلیت ساخته می شود. از این صفحه ها در چاپخانه های مجهز به سیستم چاپ افست برای انجام عملیات چاپ بر روی کاغذ استفاده میشود. بنابر این لیتوگرافی یک مرحله ی واسطه ای در چاپ افست است . فایلهای طراحی شده ابتدا در لیتوگرافی تبدیل به صفحات فلزی شده و سپس این صفحات به چاپخانه ارسال می گردد تا در آنجا بوسیله ی آنها عملیات چاپ بر روی کاغذ صورت بگیرد.برای چاپ سررسید و کتاب تهیه زینک جز اولین اقدامات به حساب می آیند.

در لیتوگرافی ابتدا فایلها به چهاررنگ اصلی سازنده ی خود تقسیم می شوند و سپس تصویر مربوط به هر رنگ با نوعی پلیمر مخصوص بر روی صفحه ی فلزی چاپ می شود . جنس سطح این ورقه ی فلزی از موادی پوشانیده شده است که به هیچ عنوان مرکب چاپ را به خود جذب نمیکند. در عوض جنس مواد پلیمری که طرح را با آن را بر روی زینک چاپ می کنند جاذب مرکب می باشد. از همین خاصیت در چاپ استفاده می شود. برای ساخت زینک دو روش وجود دارد روش قدیمی که امروزه هنوز هم کم و بیش مورد استفاده قرار می گیرد از دستگاهی به نام ایمیج ستر (Image Setter)استفادهمی شود. این دستگاه هر چهار فایل تفکیک شده از فایل اصلی را با رنگ مشکی بر روی طلق شفاف پرینت می گیرد. در حقیقت دستگاه ایمیج ستر چیزی جز یک پرینتر سیاه و سفید بزرگ لیزی با قابلیت پرینت بر روی طلق شفاف نیست. البته دقت چاپ و رزولوشن پرینت در این دستگاه فوق العاده بالاست. پس از اینکه این طلق ها آماده شد آنها را بر روی زینک های خام چسبانده و با گیره های مخصوصی فیکس می کنند. سطح زینک خام از ماده ی پلیمری جاذب مرکب پوشانده شده است و در طی فرایند ساخت زینک قسمت های اضافی از روی سطح آن برداشته می شود تا فقط بخشهای طرح باقی بماند. در حقیقت عملیات چاپ بر روی زینک برعکس حالت معمول انجام می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۸ ، ۰۹:۰۰
مهتا میری

کارتریج چیست؟منبع تامین رنگ در چاپگرها بسته به نوع چاپگر تونر یا کارتریج نامیده می‌شود چاپگرهای جوهر افشان به وسیله پاشیدن قطرات ریز جوهر روی یک صفحه کاغذ از طریق منافذ ریزی که در هد وجود دارد، باعث به وجود آوردن تصاویر سیاه و سفید و رنگی در حد کیفیت مناسب می‌شود. رنگ‌های اصلی در چاپگرهای جوهر افشان، به سه رنگ اصلی تقسیم می‌شود: cyan(آبی)، magenta (قرمز) و‌ (yellow) زرد که به همراه آن‌ها یک رنگ سیاه نیز وجود دارد که برای تولید تصویر با رنگ مشکی به کار می‌رود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۸ ، ۱۴:۰۰
مهتا میری