چاپ سررسید 99

اطلاعات مرتبط با چاپ سررسید 99

چاپ سررسید 99

اطلاعات مرتبط با چاپ سررسید 99

۵۹ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

سود کشت زعفران در جیب دلالان گلخانه باغ اکسیر تنها گلخانه استان همدان است که محصولات آن پس از نصب برند و بسته‌بندی وارد بازار می‌شود.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، مدیر گلخانه باغ اکسیر در بازدید یک روزه خبرنگاران از پتانسیل‌های بخش کشاورزی فامنین با اعلام این خبر، اظهار کرد: این گلخانه سالیانه سه دوره کشت داشته و بیش از 110 تن برداشت انواع محصولات از جمله خیار، گوجه فرنگی، زعفران، ملیس و گیاهان دارویی را دارد.

"احمد فرزیان" مساحت گلخانه را پنج هزار متر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 10 نفر در این گلخانه مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر پیازهای زعفران برای کشت در مردادماه آماده است، تصریح کرد: کشت محصولاتی مانند زعفران به علت عدم فرآوری و نداشتن برند، از نظر اقتصادی به صرفه نیست و تنها برای دلالان سودآور است.

فرزیان سوخت را عمده مشکل این واحد برشمرد و افزود: در حال حاضر سه واحد گلخانه‌ای در منطقه کوریجان واقع است که برای تامین سوخت مورد نیاز خود دچار مشکل هستند و فعلا از گازوئیل استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: از شرکت گاز درخواست کرده‌ایم که برای این سه واحد یک پست بزند اما موافقت نمی‌کند و می‌گوید نصب هر پست برای هر گلخانه در این منطقه 100 میلیون تومان هزینه نیاز دارد.

به گفته مدیر گلخانه باغ اکسیر، جهادکشاورزی خدمات مورد نیاز را ارائه می‌کند و در ابتدای راه‌اندازی واحد، حمایت‌های زیادی داشت اما بعد از مدتی ما را رها کردند.این مسئله در صنف چاپ در زمینه سالنامه و سررسید اختصاصی هم همینگونه بده است.

منبع: آژانس خبری چاپ و بسته بندی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۸ ، ۱۹:۰۰
مهتا میری

گرافیک ایران به سرعت در حال پیشروی استجهانشاهی؛ مدرس گرافیک دانشگاه‌های آمریکا معتقد است، گرافیک و به ویژه تایپوگرافی در ایران چیزی از جهان معاصر کم ندارد و به سرعت در حال پیشرفت است.

جهانشاهی؛ مدرس گرافیک دانشگاه‌های آمریکا معتقد است، گرافیک و به ویژه تایپوگرافی در ایران چیزی از جهان معاصر کم ندارد و به سرعت در حال پیشرفت است.


به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، نشست بررسی تحولات تایپوگرافی با نگاهی به ظهور انقلاب دیجیتال در آمریکا با سخنرانی پویا جهانشاهی از مدرسان گرافیک در دانشگاه هنر و طراحی «لاگونا» آمریکا؛ عصر روز گذشته 4 مردادماه در گالری ایده برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست جهانشاهی با اشاره به تاریخ ظهور تایپوگرافی گفت: استفاده حروف در دوران مدرنیته  و با متال تایپ در عرصه گرافیک و دیزاین مطرح شد و مکتب سوئیسی در اروپا به شکل گسترده‌ای توانست تایپوگرافی را به عرصه دیزاین بیاورد. در این شکل تایپوگرافی، حروف به صورت برچسب و یا عکاسی شده بریده می‌شدند و در کنار هم چیده می‌شدند. مشکل این نوع تایپوگرافی این بود که همواره به شکل مستطیل و به صورت افقی یا عمودی ارائه می‌شدند که دلیل این موضوع نیز به نبود تکنولوژی باز می‌گشت .

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۸ ، ۱۴:۰۰
مهتا میری

خلاصی مردان از زحمت بسته‌بندی با طراحی کاغذ کادوی جدید  یک طراح انگلیسی برای خلاصی آقایان از زحمت کادو کردن هدایا یک کاغذ کادوی جدید طراحی کرده که نیازی به قیچی و نوارچسب و همچنین تا کردن سر کاغذ برای بسته‌بندی ندارد.

یک طراح انگلیسی برای خلاصی آقایان از زحمت کادو کردن هدایا یک کاغذ کادوی جدید طراحی کرده که نیازی به قیچی و نوارچسب و همچنین تا کردن سر کاغذ برای بسته‌بندی ندارد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران ، کاربران می‌توانند به راحتی هدیه خود را در وسط «کاغذ بسته‌بندی» قرار داده و پس از پاره کردن آن،‌ کاغذ را دور آن بپیچند.

این کاغذ بسته‌بندی توسط مارتین گریکس از جنوب لندن برای مردانی طراحی شده که فرآیند کادو کردن را به قدری مشکل می‌دانند که گاهی از پلاستیک زباله برای بستن آن استفاده می‌کنند.

یک لوله از این کاغذ بسته‌بندی حدود پنج متر کاغذ کادو با عرض 20 سانتیمتر برای پوشش‌دهی هدایای کوچک مانند جعبه و بطری ارائه می‌کند.

این کاغذ از جنس فویل قلع با یک ضخامت خاص با زمینه آبی و ستارگان نقره‌ای است. همچنین دستورالعمل استفاده از آن در پشت بسته درج شده، اما به‌ قدری آسان است که تنها باید آن را بریده و دور بسته پیچید.برای اطلاع از قیمت چاپ سررسید و تقویم رومیزی فانتزی رو لینک کلیک نمایید.

 

هزینه این کاغذ کادو 4.99 پوند است.

منبع: آژانس خبری چاپ و بسته بندی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۸ ، ۱۲:۰۰
مهتا میری

لزوم سرمایه گذاری در بسته بندیبابک عابدینی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنایع چاپ و بسته‌بندی ایران با اشاره به نقش مهم بسته بندی در صادرات لزوم سرمایه گذاری در حوزه بسته بندی را از اولویت ها بر شمرد.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، وی افزود: صادرات در تمام کشورها به دلیل منبع درآمدزایی و درآمد ارزی و ارتقای جایگاه بین‌المللی و رشد اقتصادی از اهمیت بسیاری برخوردار است.
رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ادامه داد: اهمیت بسته‌بندی در آن دسته از کالاهایی که صادر می‌شوند بر کسی پوشیده نیست و به همین دلیل در تمام دنیا در کنار تقویت صادرات به صنعت بسته‌بندی نیز اهمیت بسیار زیادی داده می‌شود و سرمایه‌گذاری‌های کلان برای تقویت صنعت بسته‌بندی انجام می‌شود.
وی افزود: به‌طور کلی صنایع چاپ و بسته‌بندی در توسعه صادرات غیر نفتی نقش استراتژیک و بسیار مهمی دارند. صنعت بسته‌بندی ایران نیز امروز از توانمندی‌های لازم برای حضور در بازارهای جهانی برخوردار بوده و می‌تواند در ساختار اقتصادی کشور مثمر واقع شود. همچنین صنعت بسته‌بندی موتور محرک برای برون‌زا شدن اقتصاد و پیشرفت تولید داخلی و حلقه تکمیل‌کننده زنجیره تولید و صادرات است، اما صنعت چاپ نیز در سیستم تولیدات انبوه مثل چاپ گراور، مطبوعات،چاپ سررسید اختصاصی،تقویم رومیزی فانتزی، چاپ‌های خبر و کتاب یا به آن صورت رشدی را در سال‌های اخیر نداشته یا در حال رکود بوده و در کنار آن چاپ‌های سیستم‌های یو.وی، فلکسو عرض کم با همان خطوط تولیدی هیبرید رشد خوبی را داشته است.
این مارشناس صنعت چاپ در پایان گفت: در حال حاضر برای اینکه خودمان را با سایر کشورهای صنعتی یا در حال توسعه بیشتر وفق دهیم و بتوانیم در این زمینه با آنها رقابت کنیم، به سرمایه‌گذاری بیشتری نیاز داریم. اهمیت بحث کیفی‌سازی و استاندارد‌سازی در بازارهای بین‌المللی و داخلی نیز بر کسی پوشیده نیست و این روزها استاندارد برای تولید در زمینه‌های مختلف بحث داغی است.
اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران با سیاست گزاری های دقیق و کارشناسی و تحلیل بازارهای جهان و منطقه رشد مناسبی در بخش صادرات ایفا نموده که باعث تحول نوینی در بازار چاپ و چاپ بسته بندی کشور شده است.

منبع: آژانس خبری چاپ و بسته بندی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۸ ، ۱۹:۰۰
مهتا میری

پیگیری وزارت کار جهت ایجاد صنایع بسته بندی زعفران برای صادرات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توجه ویژه این وزارتخانه به بسته بندی و صادرات زعفران خبر داد.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، علی ربیعی اظهار کرد: کاری که در حوزه زعفران درحال انجام است این که برندسازی با نام و نشان تجاری خود ایران این محصول صادر شود.

وی افزود: متاسفانه محصول زعفران به صورت فله به کشور اسپانیا فرستاده شده و آنجا بسته بندی می شود که بسته بندی زعفران در خراسان رضوی و جنوبی آغاز شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: کار دیگری که در این حوزه در حال انجام است صنایع جانبی زعفران خصوصا روی صنعت بسته بندی در حال فعالیت هستیم وبرای انجام این مهم حتی کارشناس بین المللی را به ایران دعوت کردیم.

ربیعی گفت: استاندار سازی زعفران را دنبال شده تا در کنار کیفیت، استاندارهای لازم را نیز برای عرضه زعفران داشته باشیم.

وی بیان کرد: متاسفانه تجار سنتی ما نتوانستند به بازارهای جدید دنیا متصل شوند وبه روش سنتی صاردات فله زعفران اقدام می کردند که یکی از برنامه های ما توجه به حوزه صادرات این محصول است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: یکی از برنامه های توسعه اشتغال در خراسان رضوی موضوع زعفران است و آماده ایم در حوزه صنایع قبل و بعد کشت زعفران حمایت لازم را انجام دهیم.

ربیعی تاکید کرد: امسال خراسان رضوی جزو استان های نمونه است که ۲۰ میلیارد تومان برای مشاغل خانگی دراین استان پرداخت خواهیم کرد که با همکاری جهاد دانشگاهی انجا می شود.

وی اظهارکرد: وام پرداختی برای مشاغل خانگی از ۵ میلیون به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است. برای اطلاع از قیمت سررسید تبلیغاتی و خرید سالنامه برروی لینک کلیک نمایید.

منبع: آژانس خبری چاپ و بسته بندی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۸ ، ۱۴:۰۰
مهتا میری

کازخانه تلید کاغ از سنگاین روزهای که واردات کاغذ با مشکلات فراوانی رو به رو است  در زمینه چاپ سررسید و چاپ سررسید تبلیغاتی تولیدکنندگان را با مشکل مواجه کرده است تلید داخلی میتواند کمک حال تولید کنندگان باشد.

استاندار اردبیل گفت: با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان، کارخانه بزرگ تولید کاغذ از سنگ در شهرستان نمین افتتاح خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، اکبر بهنام‌جو عصر پنجشنبه در مراسم کلنگ زنی فاز اول یک شرکت سرمایه گذاری عنوان کرد: با اعتباری بالع بر ۱۵۰ میلیارد تومان فاز اول کارخانه تولید کاغذ از سنگ در ۶ ماه آتی در شهرستان مرزی نمین به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته او با اتمام این کارخانه برای ۵۰۰ نفر اشتغال زایی می‌شود تا علاوه بر تأمین نیاز‌های داخلی در یافتن بازار فروش در کشور‌های خارجی نیز موفق ظاهر شد.

استاندار اردبیل در ادامه بر ضرورت پرهیز از بروکراسی اداری برای افزایش رغبت سرمایه گذاران به منظور حضور در اردبیل تأکید کرد و افزود: تداوم این رویکرد می‌تواند زمینه ساز اقدامات بزرگی برای استان در حوزه اقتصادی و تولیدی شود.

بهنام‌جو با قدردانی از همراهی و همدلی مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی اردبیل و نمایندگان مردم در خانه ملت در حمایت از سرمایه گذاران، افزود: حمایت عملی از بخش خصوصی زمینه دلگرمی و امیدواری آنان برای توسعه فعالیت‌های این بخش را فراهم خواهد کرد.

وی به نقش مهم سرمایه گذاران در رونق تولید و کارآفرینی اشاره کرد و افزود: مطمئنا در جبهه اول جنگ اقتصادی با دشمنان سرمایه گذاران و فعالان بخش تولید و صنعت قرار دارند.
احیای ۲۶ طرح اقتصادی راکد در نمین

فرماندار شهرستان نمین نیز در این مراسم عنوان کرد: با هدف حمایت از تولید و بهره مندی از ظرفیت واحد‌های تولیدی تاکنون زمینه بازگشت ۲۶ پروژه اقتصادی راکد شهرستان نمین به چرخه تولید فراهم شده است.

ناصری ادامه داد: با بازگشت این واحد‌ها به چرخه تولید برای ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده و امیدواریم دیگر واحد‌های تولیدی و صنعتی منطقه نیز با برخورداری از حمایت‌های لازم به عرصه تولید بازگردند.

به گفته وی یکی از مهمترین اهداف دنبال شده در شهرستان نمین به منظور کارآفرینی و کاهش آمار بیکاران حمایت از واحد‌های تولیدی راکد بوده تا مجددا زمینه فعالیت آنان فراهم شود.

فرماندار نمین تأکید کرد: حمایت از فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی و تسهیل در سرمایه گذاری رونق اقتصادی و افزایش آمار تولید در منطقه را میسر خواهد کرد.

منبع: مرکز اطلاعات کاغذ ایران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آبان ۹۸ ، ۱۰:۰۰
مهتا میری

نشست کارگروه افست و چاپ سلولزی اتحادیه صادرکنندگان با هدف بررسی بازار کاغذ و مقوانشست کارگروه افست و چاپ سلولزی اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران با هدف بررسی مشکلات تولید در چاپ افست و همچنین روند دشوار واردات کاغذ و مقوا در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی برگزار خواهد شد.چاپ افست که در تولید و چاپ سررسید و به طور کلی چاپ کارهای پرتیراژ تقویم رومیزی 99 حائز اهیمت است.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ با هدف ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای توسعه صادرات در این بخش اقدام به برپایی و راه‌اندازی کارگروه‌های تخصصی کرده است و یکی از این کارگروه‌ها، افست و چاپ سلولزی است.

پیشتر و در اولین در نخستین نشست کارگروه افست و چاپ سلولزی اتحادیه در سال گذشته ، اقداماتی برای برنامه ریزی مدون آموزش حین خدمت چاپخانه‌داران افست و سلولزی و تدوین راهکارهای کابردی برای توسعه هدفمند این بخش از صنعت چاپ در تعامل با اعضای کارگروه بررسی شد.

در ابتدای سال 98 با توجه به روند روبه رشد قیمت کاغذ و مقوا تدارک نشست ای کارگروه در محل اتاق بازرگانی صنایع معاون و کشاورزی دیده شده است؛ ابوالفضل ایمنی مدیر روابط عمومی این اتحادیه گفت: براساس برنامه‌ریزی اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ نشست کارگروه‌های این اتحادیه بر اساس برنامه تا پایان سال بصورت منظم ادامه خواهد داشت، اکنون با توجه به نزدکی ماه مبارک رمضان تدارک سه نشست برای سه کارگروه دیده شده است، در هفته گذشته دو کارگروه لیبل و کارگروه چاپخانه های بخش هلیو فلکسو در محل اتحادیه برگزار گردید و در این راستا نشست کارگروه افست نیز برگزار خواهد شد.

ایمنی افزود: با توجه فضای مناسب برای توسعه صادرات در نشست کارگروه افست به بررسی بازارهای صادراتی با تکیه بر توانمندی تولید داخلی و بررسی روش‌های حمایت از تولید محصولات بخش چاپ افست و سلولزی پرداخته می شود.

با نگاهی به روند روبه افول چاپخانه‌های افست اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران اقدام به برپایی کارگروهی متشکل از دست اندر کاران این‌ بخش کرده است تا بار دیگر با همیاری همکاری اعضا این چاپخانه‌ها احیا شوند.

اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران با هدف تقویت و توسعه زیر ساخت‌های استاندارد برای توسعه صادرات در بخش افست و مصنوعات سلولزی و نیاز سنجی امروز بازارهای هدف با تکیه بر توان داخلی و تقویت اقتصاد مقاومتی آغاز بکار کرده است.

نشست کارگروه افست و چاپ سلولزی اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران هفته آینده در محل اتاق بازرگانی با حضور رسانه های تخصصی این بخش برگزار خواهد شد.

منبع: اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۸ ، ۱۹:۰۰
مهتا میری

شرایط نامناسب محصولات بسته بندی ایرانرئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ گفت: با تلاش چندین ساله توانسته بودیم که صادرکننده محصولات بسته‌بندی به کشورهای منطقه شویم،‌ اما با نامساعد شدن شرایط و کمبود مواد اولیه ترکیه،‌ هند و پاکستان بازار داخلی را نیز در اختیار گرفته‌اند.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، بابک عابدین رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران پویا،‌ با انتقاد از پیشروی کشورهای ترکیه،‌ هندوستان و حتی پاکستان در بازار بسته‌بندی ایران گفت:‌ در ماه‌های اخیر به دلیل متغیر بودن نرخ ارز و کمبود مواد اولیه چاپ و بسته‌بندی در داخل، بازارهای بسته‌بندی کشور هدف کشورهای ترکیه‌، هندوستان و پاکستان شده است.
وی ادامه داد:‌ نمایندگان شرکت‌های این کشورها با تولیدکننده مواد غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی برای تأمین بسته‌بندی‌های مورد نیاز آن‌ها وارد مذاکره شدند، متاسفانه این امر مشکلات بسیاری را در کشور به وجود خواهد آورد که مهمترین آن بیکار شدن صدها کارگر ایرانی فعال در این بخش است.
عابدین تصریح کرد: ما در زمینه برچسب‌های بسته‌بندی تقریبا‌ً خودکفا شده بودیم، مگر یکسری کارهای برچسب‌های خاص که امکان واردات مواد اولیه تولید آن‌ها را نداشتیم، در این زمینه ما سال‌ها سرمایه‌گذاری کرده و کمپین راه انداختیم تا ایران از واردات لیبل خودکفا شد و توانستیم صادرکننده نیز باشیم،‌ حتی با ترکیه که یکی از صادرکنندگان برچسب بسته‌بندی در منطقه است نیز دو سال پیش قراردادی برای کاغذ برچسب‌دار به امضا رسید.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ تصریح کرد:‌ اکنون مرکب‌ و مواد اولیه تولید برچسب‌های بسته‌بندی به دلیل سیاست‌‌های اشتباه واردات در ایران موجود نیست و چون واردات آن به کشور گران تمام می‌شود،‌ قیمت تمام شده نیز بالا می‌رود.این مسئله باعث افزایش قیمت چاپ سررسید یا تقویم رومیزی 99 میشود. متاسفانه فرصتی‌ که پیش آمد تا ما صادرکننده لیبل به منطقه باشیم در حال از دست رفتن است.

منبع: آژانس خبری چاپ بسته بندی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۸ ، ۱۴:۰۰
مهتا میری

تدوین سرفصل‌های رشته «بسته‌بندی سلولزی»رئیس دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات از برنامه‌ریزی برای تدوین سرفصل‌های مقطع کارشناسی ارشد رشته بین رشته‌ای «بسته‌بندی سلولزی» توسط دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات برای اولین بار در کشور خبر داد. از آنجایی که در ایران ضعف هم در حرفه چاپ ال میخواهد تولید سالنامه باشد یا چاپ سررسید اختصاصی نیاز به حضور یک جایگاه اکادمیک بسیار حیاتی است.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، دکتر امیر هومن حمصی با اعلام این خبر گفت: رشته بین رشته‌ای «بسته‌بندی سلولزی» تلفیقی از رشته‌های مهندسی صنایع چوب و کاغذ (صنایع سلولزی)، و رشته های مختلف علوم و مهندسی است که قرار است تدوین سرفصل‌های مقطع کارشناسی ارشد این رشته با همکاری انجمن علمی بسته‌بندی صورت گیرد.

وی درباره اهمیت راه‌اندازی این رشته دانشگاهی گفت: بسته بندی های پلاستیکی بر پایه پلیمرهای مصنوعی یکی از معضلات زیست محیطی است که امروز در کلیه صنایع وجود دارد. به دلیل اینکه پلیمرهای مصنوعی در طبیعت تجزیه نمی شود و معدوم کردن بسته بندی های بر پایه پلیمرهای مصنوعی (مانند پلاستیک)، علاوه بر اینکه محیط زیست را بسیار آلوده می کند، بسیار هزینه بر نیز است.

استاد تمام دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به روند رو به رشد صنایع مصرفی، نیاز است در خصوص جایگزین کردن این نوع بسته بندی با نوع دیگر بسته بندی که قابلیت تجزیه شدن داشته باشد، برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

دکتر حمصی افزود: یکی از بهترین انواع بسته بندی در دنیا که در کشورهای توسعه یافته در حال اجرایی شدن است، بسته بندی از نوع مواد لیگنو سلولزی (استفاده از انواع کاغذ و مقوا) است. حسن استفاده از این مواد، این است که در طبیعت قابل تجزیه هستند و همچنین در شرایط ویژه در کارخانه های مربوطه قابل بازیافت هستند.

منبع: پاپنا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۸ ، ۱۰:۰۰
مهتا میری

کاغذ هوشمند و آنتی باکتریالمحققان دانشگاهی نوعی کاغذ ساخته اند که پلاسما تولید می کند. با استفاده از این کاغذ به عنوان پوشش روی لباس و تجهیزات می توان باکتری های خطرناک را از بین برد.این کاغذ ها برای تولیدات مانند سالنامه یا تقویم رومیزی 99 استفاده نمی شود.

به گزارش آژآنس خبر یچاپ و بسته بند ی ایران، هر روز بر مقاومت باکتری ها در برابر آنتی بیوتیک افزوده می شود. از سوی دیگر لمس کردن سطحی آلوده یا ایجاد تماس با میکروب های موجود در هوا به تهدیدی واقعی برای سلامت عمومی تبدیل شده است.

درهمین راستا محققان دانشگاه روتگرز در آمریکا راهی را برای ساخت کاغذ های تولید کننده پلاسما یافته اند.

می توان این کاغذها را مانند یک پوشش روی لباس یا دستگاه ها استفاده کرد تا هرگونه تماس با باکتری ها با روشی ارزان و ساده از بین برود.

به هرحال در پی تحقیقات دانشگاه یک ماده الکترونیکی ضد عفونی کننده الکترونیکی از کاغذ ساخته شد که روی آن لایه ای از آلومینیوم پوشیده شده و به عنوان نوعی الکترود تولید کننده پلاسما عمل می کند.

پلاسما یا گاز یونیزه شده زمانی ایجاد می شود که برق ولتاژ بالا گاز را یونیزه کند. در خصوص این ماده نیز هوای معمولی این فرایند را تسهیل می کند.

به این ترتیب نوعی حوزه الکترون و یون با انرژی بالا به وجود می آید که هر نوع باکتری را تبخیر می کند.

آزمایشات انجام شده در دانشگاه روتگزر نشان داد دستگاه های کاغذی آنها می تواند ۹۹ درصد مخمرهای میکروبی به نام Saccharomyces cerevisiae را از بین ببرد و همچنین ۹۹.۹ درصد باکتری های E.coli را از بین ببرد.

البته در حال حاضر حسگرهای دقیق می توانند وجود باکتری E.coli را ردیابی کنند و دستگاه های مختلف می توانند با استفاده از انرژی خورشیدی باکتری را از بین ببرند.

هرچند این روش ها کارآمد هستند اما پرهزینه به حساب می آیند و نمی توان به طور وسیع آنها را به کار برد.

اما ضدعفونی کننده های مبتنی برکاغذ ارزان و انعطاف پذیر هستند. به راحتی می توان از آنها برای پاکسازی لباس و موارد دیگر استفاده کرد، یا حتی آن را در بانداژهای الکترونیکی به کار برد که فرایند بهبود زخم را بهتر انجام می دهد.

منبع: پاپنا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۸ ، ۱۹:۰۰
مهتا میری