چاپ سررسید 99

اطلاعات مرتبط با چاپ سررسید 99

چاپ سررسید 99

اطلاعات مرتبط با چاپ سررسید 99

کاغذ های پرکاربرد در صنعت چاپ

سه شنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۸، ۰۷:۰۰ ب.ظ

کاغذهای چاپیصنعت چاپ امروزه یکی از قطب های درآمدی غیرنفتی کشور است. مشاهده میشود که نمایشگاه های متعددی نیز در این زمینه برگزار میشد که در آذر ماه سال جاری نمایشگاه چاپ و بسته بندی  و چاپ و تبلیغات برگزار میشوند که تولیدکنددگان داخلی و خارجی در زمینه های مختلفی از جمله تولیدکنندگان چاپ سررسید ،هدایای تبلیغاتی و... حضور پیدا میکنند.
کاغذهایی که بیشترین کاربرد را در صنعت چاپ دارند.

این کاغذ همانطور که از نام آن پیداست ، مخصوص روزنامه است و سفید، مسطح قدرت جذب بالا داشته و معمولا برای چاپ روزنامه با ماشین افست و لترپرس استفاده می شود.
کاغذ روزنامه برای کارهای هنری سریع و موقتی مناسب است. از این کاغذ برای طراحی های خام و اولیه ی بزرگ و طراحی های موقتی که با مداد ذغالی یا مداد شمعی و مداد گچی انجام می شوند، استفاده میشود. کاغذ روزنامه بصورت دفترچه، ورقه و … در دسترس است. رنگ این کاغذ معمولا” فیلی رنگ است. ضمنا بصورت رنگی هم تولید میشود . این کاغذ دارای کشش سطحی کافی و مقاومت مناسب در زمان چاپ میباشد.

انواع سایز و گرماژ کاغذ روزنامه:

این نوع کاغذ به صورت رول هایی با عرض های از ۷۰ تا ۱۱۰ سانتی متر و گرماژ متنوع از ۶۰ تا ۲۵۰ گرم تولید می شود.

موارد مصرف کاغذهای فانتزی:

این نوع کاغذ در موارد زیر کاربرد دارد: کادو مخصوص گل و هدیه ، صحافی ، کارت دعوت، کارت تبریک، تقویم های درجه یک، کتابهای دستی ،
دفترچه بانک، گواهینامه ، لوازم آرایشی و دیگر مصارف بسته بندی کادوی درجه یک.

شرکت های تولید کننده کاغذهای فانتزی:

برندهای معروف این نوع کاغذ شامل FancyPaper, , Brights,INFINITYفابریانو و فدریگونی است. این نوع کاغذ معمولا ساخت کشورهای ایتالیا ، کره ، چین است.

در زیر توضیحاتی راجع  به دیگر انواع کاغذ بیان شده
کاغذ خود کپی ( Carbonless Paper): کاغذی با پوشش شیمیایی که شبیه به کاربن عمل می کند و یک کپی از نوشته های دست نویس را روی صفحه بعدی انتقال می دهد. این نوع کاغذ به نام NCR نیز معروف است. گرماژ معمول: از ۴۰ تا ۲۴۰ گرمی
کاغذ انجیلی  Bible Paper:کاغذی بسیار نازک که معمولا برای چاپ کتاب های قطور و ارزشمند استفاده می شود. این نوع کاغد به دلیل استفاده در چاپ انجیل به کاغذ انجیلی و همچنین کاغذ هندی India Paper نیز معروف است.

مقوای کارتی ( Index Board )

مقوایی در رنگهای متنوع . از این نوع مقوا برای جدا سازی بخش های مطالب در زونکن و از نوع مرغوب آن نیز گاهی برای چاپ کارت ویزیت استفاده می شود.
مقوای پشت کرم یا زرد
این نوع مقوا که کیفیتی بالا تر از مقوای پشت طوسی دارد معمولا در ساخت جعبه های دارویی و بهداشتی بکار می رود. گرماژ معمول: از ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرمی

کاغذ پلاستیکی
نوعی کاغذ از ترکیبات پلاستیک که چاپ افست به خوبی روی آن انجام می شود. بسیلر مقاوم بوده به طوری که با دست پاره نمی شود. از نوع چسبدار در لیبل محصولات استفاده می کنند.
گرماژ معمول: از ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرمی
کاغذ پشت چسبدار
این نوع کاغذ که در نوع مات و براق وجود دارد در ابعاد ۷۰*۵۰ در بازار یافت می شود و چاپ افست به خوبی روی آن صورت می گیرد.

اختصارات روی جعبه ها :

MG Machine Glazed کاغذ یک روی براق
MC Machine Coate کاغذ اندود شده
MF Machine Finish کاغذ پرداخت شده
ES Engine Sized کاغذ آهار خورده
SC Super Calendered کاغذ بسیار صاف
کاغذ کرافت یا کاهی (  Kraft Paper)
این نوع کاغذ که از خمیر چوب سولفاته تهیه شده به رنگ قهوه ای کم رنگ است و نسبتا مقاوم. از کاغذ کرافت برای بسته بندی و گاهی در کارهای فانتزی متفاوت چون پوستر و . . . استفاده می شود.
کاغذ غیر قابل نسخه برداری

این نوع کاغذ تمام نور دستگاه های کپی را جذب کرده و نوری منعکس نمی کند. معمولا این کاغذ ها به رنگ قرمز هستند.
ویژگی‌های مختلف انواع کاغذ و مقوا:
به طور کلی ویژگی‌های مختلف را می‌توان به ۴ دسته کلی تقسیم کرد:
۱- ویژگی‌های فیزیکی شامل ضخامت، دانسیته، بالک و وزن پایه.
۲- ویژگی‌های مکانیکی شامل مقاومت کششی، مقاومت به پاره شدن، مقاومت به ترکیدن، مقاومت به تا خوردن و غیره.
۳- ویژگی‌های شیمیایی شاملPH کاغذ(سیستم ساخت کاغذ)، واکنش پذیری کاغذ و مواد افزودنی موجود در آن با سایر مواد شیمیایی صنعت چاپ از قبیل مرکب چاپ، رنگ‌ها و غیره .
۴- ویژگی‌های نوری شامل روشن و مات بودن، سفیدی، زردی، درخشش و غیره‌ بدیهی است که با توجه به نوع کاغذ و روش ساخت آن، ویژگی‌های فوق و روابط متقابل بین آنها در انواع مختلف کاغذ بسیار متغیر بوده و به طور طبیعی بر ویژگی‌های کاربردی آنها، اثرات تعیین‌کننده‌ای خواهد داشت.

برای اطلاعات بیشتر درباره نحوه برگزاری نمایشگاه در زمینه تولید  و قیمت سررسید تقویم رومیزی 1399 و شرکت کنندگان روی لینک کلیک نمایید.

منبع: پیام فکس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۲۳
مهتا میری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی