چاپ سررسید 99

اطلاعات مرتبط با چاپ سررسید 99

چاپ سررسید 99

اطلاعات مرتبط با چاپ سررسید 99

سلیقه یا تجربه؟

شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۸، ۰۷:۰۰ ب.ظ

سلیقه یا تجربههیچکدام؛ فقط شناخت و آزمایش
امروزه فن‌آوری‌های چاپ فراونند، از افست و الکتروفوتوگرافی گرفته تا ماشین‌های جوهرافشان. این فن‌‌آوری‌ها از سازندگان مختلف با طراحی‌ها و روش‌های چاپی گوناگون در بازارهای مختلف جهان به فروش می‌رسند. همه این ماشین‌ها دست کم یک سیستم ورودی دیجیتال اطلاعات (DFE) دارند که فایل‌ها را قبل از چاپ پردازش می‌کند. همه این سیستم‌ها قادرند انواع کارهای چاپی تجاری، لیبل، بسته‌بندی و چاپ صنعتی را ارایه دهند. پس چگونه می‌توان مطمئن شد کدام ماشین به درد کاریمی‌خورد؟ که شما می‌خواهید انجام دهید، از سوی دیگر چگونه می‌توان عملکرد این ماشین‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد؟
مقایسه ماشین‌آلات چاپ مختلف، همواره کمی چالش برانگیز بوده است. در حال حاضر دانش مربوط به تصویرسازی برای تعیین رزولوشن تصویرسازی، بازتولید رنگ، گاموت رنگ و غیره در دسترس همگان است ولی در نهایت مشتری براساس تجربه بصری و آنچه از دید او یک کار کیفی است در مورد کارچاپی نهایی تصمیم‌گیری می‌کند. پس چگونه می‌توان مجموعه‌ای از ابزارها و فرآیند را ارائه کرد که هم اندازه‌گیری‌های استاندارد و هم برداشت بصری شخصی را امکان‌پذیر کند و در عین حال بتوان از آن به عنوان یک روش مقایسه‌ای استاندارد استفاده کرد.برای اطلاع از ثیمت انواع سررسید 99 و چاپ تقویم رومیزی برروی لینک کلیک نمایید.

گروهی از معتبرترین و برجسته‌ترین متخصصان تصویرسازی روش و مفهوم جدیدی به نام Network Mediated Peer Group ارایه کرده‌اند که اکنون توسط بسیاری از سازندگان ماشین‌ چاپ و چاپکاران استفاده می‌شود تا از وضعیت مناسب ماشینی که می‌خواهند بفروشند یا بخرند، اطمینان حاصل کنند. این روش را آزمایشگاه ITL
(Image Test Lab) که بخشی از شرکت Technology Watch LLC است طراحی و ارایه کرده است. براساس این روش، خریدار یا فروشنده ماشین چاپ می‌تواند تکنولوژی‌های مختلف ماشین‌های چاپ گوناگون را براساس کیفیت کارچاپی آن‌ها مقایسه کند. یکی از متخصصانی که این فرایند را ارایه کرده‌، هنری فریدمن ، مخترع و بنیانگذار شرکت Technology watch است که مدت 38 سال در عرصه تکنولوژی‌های چاپ و تصویرسازی فعال بوده است. او در این کار با دکتر پیتر دانداس و دکتر پیتر کُربن ـ که هر کدام بیش از چهار دهه تجربه مهندسی در ساخت تولیدات زیراکس دارند ـ همراه بوده است.
این فرایند جدید با سال‌ها تلاش ITL در زمینه درجه‌بندی و ارزیابی تصویر (Image Grading) توسعه و تکوین یافته است. در این آزمایشگاه ابتدا مجموعه‌ای از آ‌زمایش‌های چاپی با پارامترهای از پیش تعیین شده را طی 600 ساعت چاپ مدام با ماشین‌های چاپ افست، تونری، جوهرافشان، فرمت عریض و نیز نمونه‌گیری به انجام رساندند. پس از انجام این آزمایش‌ها آن‌ها موفق شدند چارچوب خدمات خود را برای مقایسه کیفیت‌ چاپی بین ماشین‌های مختلف طراحی و با قیمت مناسب به کسانی، ارایه دهند که مایلند از این خدمات ببرند. در حال حاضر آن‌ها در پایگاه اطلاعاتی خود بزرگ‌ترین و بیش‌ترین تعداد آزمایش‌های چاپی از ماشین‌آلات مختلف را در جهان دارند. سال گذشته آزمایشگاه ITL آزمایش بیش از 300 ماشین‌ چاپ جدید را به آرشیو خود اضافه کرد. کلیه اطلاعات گردآوری شده در آرشیو این شرکت محرمانه است و فقط در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.
با توسعه این خدمات، متخصصان شرکت تلاش کردند تا نتایج آزمایش‌های انجام شده به راحتی درک شود و مورد استفاده قرار بگیرد. آ‌ن‌ها مجموعه‌ای از صفحات پی‌دی‌اف را که می‌توان با هر ماشین چاپی، چاپ کرد استفاده می‌کنند. چاپ‌های به‌دست آمده با دقت «تشریح» شده و ویژگی‌‌های چاپی در بخش‌های مختلف اندازه‌گیری و ارایه می‌شود.
هر کدام از این ویژگی‌ها، به عنوان اندازه‌گیری مستقلی از نحوه‌ایی که مشتری کیفیت کار چاپی نهایی را مورد قضاوت قرار می‌دهد، عمل می‌کند. پس از آن سیستم ITL Image Grader هر یک از ویژگی‌ها را دسته‌بندی می‌کند و براساس اهمیت هر ویژگی، کار چاپی نهایی را درجه‌بندی کرده و به آن نمره می‌دهد. برای این کار از یک فرایند پیچیده استفاده می‌شود. که دیدگاه و برداشت مشتری را تقلید می‌کند.
بخش‌های اصلی برای نمره‌دادن شامل رنگ، بخش‌های تنپلات، خطوط و متن هستند. برخلاف ابزارهای اندازه‌گیری استاندارد که نتایج را براساس میکرون DEو غیره ارایه می‌کنند ـ این سیستم ارقام را همانند نمرات کارنامه‌های دانش‌آموزان ارایه می‌دهد. در حالی‌که ابزارهای اندازه‌گیری ـ با فرض اینکه دستگاه به خوبی کالیبره شده ـ دقیق هستند. ـ ولی پژوهش‌ها نشان داده که چشم انسان براساس نوع رنگ، عدم تطابق رنگ‌ها را، در همه موارد یکسان تشخیص نمی‌دهد.

از سوی دیگر بیشتر مشتریان رنگ‌ها را با لوپ تماشا نمی‌کنند بلکه آن را در چارچوب کاربرد نهایی یک کارچاپی ارزیابی می‌کنند. به همین خاطر در نظر گرفتن همه این موارد در هر سیستم اندازه‌گیری که قرار است انتظارات و توقعات یک مشتری را به خوبی تقلید کند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از سوی دیگر سیستم ITL ویژگی‌های دیگری نظیر، مراقبت بافت و گاموت رنگ را که ممکن است براساس نوع ماشین و نیاز چاپکار به راحتی تغییر یابد و همچنین موارد دیگر مثل مرکب و نوع کاغذ مورد استفاده و عملیات پس از چاپ را در اندازه‌گیری خود لحاظ نمی‌کند. این اندازه‌گیری به گونه‌ای طراحی و ارایه شده که هیچگونه وابستگی به تکنولوژی ماشین چاپی که تست‌ها توسط آن انجام می‌شود نداشته باشد. کارنامه‌ای که این سیستم به مشتری تحویل می‌دهد شامل 5 صفحه است که نتایج 11 ویژگی (aTTribuTes) و یک دو جین زیر ویژگی (sub – attributes) ارائه می‌دهد که نقاط قوت و ضعف آن را به نمایش می‌گذارد. نتیجه شامل یک ارزیابی از ماشین چاپ موردنظر و مقایسه آن با ماشین‌ چاپ‌ های مشابه، همچنین مقایسه‌ای با تمام ماشین‌های چاپی می‌شود که در بانک اطلاعاتی شرکت موجود است.
سازندگان بزرگی چون فوجی فیلم، کونیکا مینولتا، زیراکس و سازندگان بسیار دیگر از این سیستم به عنوان معیار و سنجه‌ای برای ماشین‌آلات خود استفاده می‌کنند. چاپخانه‌داران نیز از این استاندارد برای تست تجهیزات چاپی که مایل به خرید آن هستند و نیز برای تنظیم تجهیزات موجود خود استفاده می‌کنند. با رشد و فراگیری تجهیزات چاپی دیجیتال و هیبرید، در اختیار داشتن شیوه‌ای استاندارد برای مقایسه نتایج چاپی از اهمیت روزافزونی برخوردار می‌شود. از آن‌جائیکه ماشین‌آلات چاپ قیمتی بین ده‌ها هزار تا یک میلیون دلار دارند، پرداخت چندصد دلار برای انجام چنین تست‌هایی کاملا توجیه‌پذیر است.

منبع: صنعت چاپ

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۱۸
مهتا میری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی