چاپ سررسید 99

اطلاعات مرتبط با چاپ سررسید 99

چاپ سررسید 99

اطلاعات مرتبط با چاپ سررسید 99

حرکت صنعت چاپ به سمت بسته بندی

سه شنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۸، ۰۲:۰۰ ب.ظ

حرکت صنعت چاپ به سمت بسته بندیبا افزایش چشمگیر سهم صنعت بسته‌بندی در سفارشهای چاپی هرروز تعداد بیشتری از چاپخانه‌داران به این واقعیت که آینده چاپ در حوزه چاپ بسته‌بندی نهفته است، لمس میکنند.همچنین ظاهر یک محصول حال محصولات غذایی باشد یا محصولات چاپی مانند سالنامه مهمترین بخش در فروش کالاست.همچنین ممکن است صرف هزینه برای این مهم بالا باشد به طور مثال در قیمت چاپ سررسید امام تاثیرگذاری آن توصیف ناشدنی است.
به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، همینطور توسعه فناوری در صنعت چاپ با این روند هماهنگ است و شرکت‌های بزرگ، فناوری‌های مرتبط با چاپ بسته‌بندی را بیشتر مدنظر بخش‌های تحقیق و توسعه خود قرار می‌دهند؛ اما بسته‌بندی چیست و اهمیت آن در دوره آینده کدام است و صنعت چاپ باید آن را از کدام دریچه و موضع ببیند؟ در تعریف بسته‌بندی آمده است که بسته‌بندی به معنای تهیه ظرف محافظ یا سیستمی که سلامت کالای مظروف را در فاصله تولید تا مصرف حفظ کند و آن را از ضربات، صدمات، لرزش، فشار و ارتعاش، مصون نگه دارد. از سوی دیگر بسته‌بندی مانند یک فرهنگ بومی، یا ملی و اقلیمی سیستمی است که از سویی موجبات ایجاد ارتباط بین تولیدکننده و توزیع‌کننده را فراهم می‌آورد و از سوی دیگر بین آن دو و مصرف‌کننده ارتباط منظم و قابل‌اطمینانی برقرار می‌کند. بنابراین مشخص است که به بسته‌بندی باید با دو دید کاملا متفاوت ولی همسو، نگریست، دیدی معطوف به شرح وظیفه یک ظرف در قبال مظروفش و دیدی که بیشتر جنبه فرهنگی دارد و به نحوی باروحیه، خصلت‌ها، آداب‌ورسوم، موقعیت اقلیمی و منطقه‌ای کالا و به‌طورکلی فرهنگ سازنده و کشور تولیدکننده آن مربوط می‌شود. این یعنی که بسته‌بندی، نظامی است مرکب که هم وظیفه حفاظتی دارد و هم نقش فرهنگ ارتباطی را بازی می‌کند و واجد جنبه اطلاع‌رسانی است و می‌تواند به‌عنوان یک رسانه، نقش‌آفرینی کند.
درواقع می‌توان گفت بسته‌بندی به‌عنوان یک فروشنده خاموش قلمداد می‌شود، زیرا کالاها مستقیماً خود را به خریدار نمایش نمی‌دهند و این پوشش آن‌ها است که با اشکال مختلف و جملاتی کوتاه، معرف جنس داخل آن‌ها است و اطلاعات لازم را به مخاطب (خریدار) ارائه می‌دهد. بدین ترتیب بسته‌بندی به‌عنوان اولین وسیله ارتباط بصری با مخاطب محسوب می‌شود.
بطور کلی بسته بندی به آسان‌ترشدن استفاده از محصول، اطلاع‌رسانی، بازاریابی برای محصول، وظیفه حفاظتی، ارتباطی و تبلیغات کمک شایانی می کند.
نکته قابل تامل دیگر اینکه در سیستم‌های جدید فروش، فروشنده‌ای وجود ندارد که توضیحی بدهد و به‌جای آن خود بسته‌ها هستند که کالای درون خود را تبلیغ می‌کنند و ایجاد انگیزه و القای نیاز برای خرید می‌کنند؛ به‌کاربردن شکل‌ها، سمبل‌ها و نشانه‌های تجاری و نوع چیدن محصولات هم‌خانواده، در طبقات و خلاقیت در ایجاد تصاویر تبلیغاتی و تصویرسازی‌های روی محصولات در این مورد حرف اول را می‌زنند.
تمام موارد فوق الذکر ارتباط مستیقم با چاپ و چاپخانه دارند و روند سیر بازار را برای این صنعت ترسیم می نمایند. ایران نیز با توجه به اینکه یک کشور درحال توسعه است بازاری بزرگ و مهیا برای صنایع چاپ و بسته بندی است و با یک سیاست گزاری آگاهانه می توان بخش قابل توجه ای از بازارهای همجوار را تسخیر نمود.

منبع: پاپنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۲۱
مهتا میری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی