چاپ سررسید 99

اطلاعات مرتبط با چاپ سررسید 99

چاپ سررسید 99

اطلاعات مرتبط با چاپ سررسید 99

توسعه صنعت چاپ در افغانستان

پنجشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۰ ق.ظ

پس از سقوط طالبان در افغانستان شرکتهای صاحب نام تولید کننده ماشین آلات صنعت چاپ برای کمک های انسان دوستانه ماشین آلات مختلفی در افغانستان نصب و راه اندازی کردند.

به گزارش آژانس خبری چاپ و بسته بندی ایران، مشکل در ابتدای کار بخش اپراتوری ماشین آلات صنعت چاپ افغانستان بود که اکنون با تمرکز بر آموزش بخش عمده ای از آن برطرف شده است.

بر اساس گزارش وزارت معارف افغانستان چاپ ۱۰۹ میلیون جلد کتاب درسی با عنوان «مدارس تعلیمات اسلامی» را که تا پیش از این در خارج از کشور منتشر می‌شد، به شرکتی خصوصی در داخل کشور واگذار شده است.

میرویس بلخی، سرپرست وزارت معارف این کشور طی امروز ۵ اسفند قراداد چاپ ۱۰۹ میلیون جلد کتاب درسی «مدارس دینی کشور» را با سرور سعادت رئیس شرکت انتشاراتی سعادت امضاء کرد.

طبق قرارداد امضاء شده، این مجموعه کتاب که به مقاطع تحصیلی هفتم تا دوازدهم اختصاص دارد، در مدت ۴ ماه و با هزینه ۱۷۱ میلیون و ۷۰۰ هزار افغانی به چاپ می‌رسد.

گفتنی است،‌ ناشران و کتابفروشان افغانستان از رشد قابل توجه صنعت چاپ طی یک و نیم‌ دهه گذشته‌ در این کشور خبر داده و می‌گویند که در حال حاضر افغانستان از نظر چاپ و نشر کتاب چاپ سررسید تاحد قابل قبولی به خودکفایی رسیده ‌است.

در همین حال تعداد دیگری از ناشران از چاپ اسناد دولتی در بیرون از کشور انتقاد کرده‌ و می‌گویند که با وجود اینکه کیفیت چاپ سالنامه در کشور افزایش بسیار پیدا کرده است،‌ اما اسناد اکثر وزارتخانه‌ها و ارگان‌های دولتی در بیرون از کشور چاپ می‌شوند.

منبع: آژانس خبری چاپ و بسته بندی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۱۴
مهتا میری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی